Články
<Enter category description>
Nemecký autoklub ADAC otestoval 112 vozidiel. Potvrdil, že vozidlá na CNG sú najšetrnejšie k životnému prostrediu
Amazon objednáva viac ako 1 000 nákladných vozidiel na CNG na vybudovanie udržateľnejšej flotily pre partnerov Amazonu v nákladnej doprave v celej Európe. Vozidlá sú poháňané biometánom.
Od logistického tímu Amazon
dňa 17. novembra 2021
NGVA Europe spolu s koalíciou združení EÚ z odvetvia energetiky a dopravy zaslala Európskej komisii otvorený list o význame dosiahnutia klimatickej neutrality v cestnej doprave prostredníctvom využívania obnoviteľných udržateľných palív.
Dosiahnutie klimatickej neutrality v cestnej doprave prostredníctvom prínosu obnoviteľných udržateľných palív je naliehavá pripomienka k revízii noriem CO2 pre vozidlá
Princíp technologickej neutrality sa v minulosti nedodržal pri podpore alternatívnej osobnej dopravy, kde sa dotácie týkali len elektromobilov. SPNZ považuje za potrebné, aby rovnaké možnosti podpory existovali aj pre osobné autá s pohonom na CNG a podporu budovania nových CNG a LNG staníc, v ktorých penetrácií zaostávame za parametrami, nastavenými Národným politickým rámcom pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami.
Cieľom tohto projektu „GasOn“ „Horizon 2020“, ktorého sa zúčastnilo okolo 20 partnerov - vrátane ETH Zürich a Empa, ako aj štyroch európskych výrobcov automobilov a známych dodávateľov, bol ďalší vývoj plynových motorov pre osobné a úžitkové vozidlá. Výsledok: motor s účinnosťou až 45 percent
Exkluzívny článok o testovaní Škoda Octavia G-Tec v podaní AutoBild. Neváhajte si vypočuť Podcast o výhodách a situácii CNG na Slovensku.
Podľa štúdií by sa počet CNG plniacich staníc v Európe mal za 10 rokov zvýšiť z aktuálnych 3 900 na 10 000 a počet nákladných áut z 27 000 na 190 000. Počet osobných áut na CNG sa má zvýšiť z 1,4 na 12,6 milóna áut.
Palivá v doprave s nízkym alebo záporným skóre uhlíka sú lepšie pre životné prostredie, pretože produkujú menej emisií skleníkových plynov, ktoré ovplyňujú podnebie. „Sme nadšení, že vidíme rastúce využitie nízkouhlíkového RNG našimi zákazníkmi v Kalifornii a v USA,“ uviedol Tom Swenson, podpredseda CNGVP a manažér rozvoja podnikania spoločnosti Cummins.
Tiež sa Vám zdá, že autá stoja stále viac, chceli by ste si nové zaobstarať, ale tradičné “Škodovky” sú drahšie ako konkurencia? Kúpte si Scal-u či Kamiq G-Tec.
Nový Golf s koncepciou bivalentného pohonu (zemný plyn / benzín) je teraz k dispozícii na objednávku.
Dojazd približne 400 km (WLTP) v režime čistého zemného plynu.
Radosť z jazdy zaručená vďaka štvorvalcovému motoru 1,5 l TGI s výkonom 96 kW / 130 k.
Nízke emisie uhlíka pri jazde na zemný plyn, ďalšie zníženie možné pomocou biopalív (biometánu)
Expertné posúdenie od GECF (Gas Exporting Countires forum) na tému budúcnosť zemného plynu v Európe.
Využívanie zemného plynu v cestnej doprave predstavuje jedno z najefektívnejších riešení na potlačenie zmeny klímy a zlepšenie kvality ovzdušia.
Pod kapotou kompakt skrýva prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.5 TSI pracujúci v Millerovom cykle, ktorý produkuje výkon 96 kW (131 k).
V Bruseli 15. júna 2020 - EBA (Európske združenie pre bioplyn) a NGVA Europe (Združenie pre vozidlá na zemný plyn a bioplyn) dnes vydali nový leták, ktorý ilustruje súčasné využívanie biometánu v odvetví dopravy a jeho potenciál v nasledujúcich rokoch.
Pohon na CNG spojený s motorom 1.5 TSI a unikátnym Millerovým cyklom udáva nový trend. Dojazd 500 km na CNG a spotreba do 4kg/100km.
Do roku 2030 má trh s vozidlami poháňanými na zemný plyn rastový potenciál 10-krát vyšší ako v súčasnosti, s možnosťou dosiahnuť flotilu 13 miliónov kusov. Jeden z troch nových mestských autobusov bude poháňaný plynom. Nákladná doprava, ktorá sa spolieha na stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG), dosiahne štvrtinu dnešného trhového podielu a ponúka realistickú alternatívu k tradičnej nafte využívanej na prepravu tovaru na veľké vzdialenosti.
„Planéta Zem a jej obyvatelia dostali obrovskú príležitosť, záchranné lano, ktorú je potrebné rešpektovať a využívať. A hoci existuje veľa pozitívnych výsledkov, ktoré pravdepodobne vyplynú z obdobia po COVID, z hľadiska energie, metán ako fosilné, obnoviteľné palivo a vodík vystupujú ako potenciálni hrdinovia pre čistejšiu budúcnosť, “hovorí Lennart Pilskog, predseda NGV Global.
Brusel 21. januára 2020 - Európske združenie pre bioplyn (EBA), Združenie pre vozidlá na zemný plyn a bioplyn (NGVA Europe) a Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) vyzývajú tvorcov politiky EÚ, aby urýchlili zavádzanie infraštruktúry na dodávku zemného plynu a obnoviteľného plynu / biometánu rovnomerne, v celej Európskej únii.
Innogy ponúka vodičom áut na CNG alternatívne palivo obohatené o biometán. Ten získavajú z biologicky rozložiteľného odpadu. Vďaka BioCNG môže byť zemný plyn rovnako obnoviteľný ako elektrina vyrábaná zo slnka či vetra. Všetko, čo funguje na zemný plyn, funguje aj na BioCNG, pretože biometán má rovnaké zloženie.
Nafta bola dlhodobo najúspornejším palivom pre flotily. Tiež sa považovala za najekologickejšie palivo, kým nevyšla na svetlo pravda o emisiách pevných častíc a NOx. Výrobcovia dieselových motorov a automobilov sa snažili očistiť svoje meno a investovali značné prostriedky na to, aby dieselové motory spĺňali prísne emisné normy Euro VI ale potrvá ešte dlho kým sa vráti dôvera v „čierne palivo“.
Metodikou merania Celého životného cyklu vozidla „LCA“ má za cieľ kompletnejšie vyhodnotiť emisie spojené nielen s prevádzkou vozidla, ale aj s jeho výrobným procesom a tzv. „koncom životnosti“ (demontáž vozidla a recyklácia materiálu). Inými slovami: LCA je metodika, ktorá poskytuje meranie emisií počas celej životnosti vozidla.
Vážení priaznivci CNG, 19.2.2020 nadobudlo právoplatnosť územné rozhodnutie pre CNG PS v Prešove.
Je nezmysel myslieť si, že elektrifikované riešenia a technológie na zemný plyn by si navzájom konkurovali. Dopravný sektor bude naďalej používať spaľovacie motory aj v rôznych hybridných aplikáciách a tieto motory musia byť napájané najčistejšími dostupnými palivami.
Nemecká organizácia ADAC, každoročne zverejňuje rebríček výsledkov EcoTestu.
Hodnotí v ňom emisie áut, ktoré prešli meraniami v jeho laboratóriách. Hodnotí nielen produkované emisie, ale aj reálnu spotrebu auta.
G-Tec predstavuje medzi ponúkanými modelmi najčistejší variant, ktorý emituje iba 95 g / km CO2 oproti cca 112 - 116 g / km benzínových či dieselových verzií. Ďalšia úspora je možná, keď bude v plynárenskej sieti viac využívaný biometán vyrábaný napr. Z odpadu.
Automobilová federácia FIA nechala vypracovať štúdiu bilancie skleníkových plynov za celý životný cyklus vozidla
Spoločnosť Magirus predstavila prvé hasičské vozidlo na svete s pohonom na stlačený zemný plyn: Compact Class (H)LF 10. Iveco Eurocargo CNG - Magirus HLF10
Auto na plyn, SEAT Arona TGI prináša technológiu medzi SUV. Katalóg o faktoch zo sveta CNG a SEATu.
Zemný plyn ponúka najrýchlejší spôsob, ako znížiť emisie prachových častíc a skleníkových plynov z vykurovania, energetiky a dopravy v ovzduší.
Vozidlá s alternatívnym pohonom predstavujú skupinu ekologických vozidiel. Štát si pre dotácie vybral tú najmenej ekologickú ale za to značne "lobovanú".
Vízia našej spoločnosti CNG Slovensko s.r.o.
Škoda už pred oficiálnou premiérou novej Octavie zverejnila celkom podrobné informácie o motoroch, ale aj nových prvkoch interiéru.
V ponuke pohonu CNG existuje lákavá alternatíva
Podľa generálneho riaditeľa SPP Štefana Šabíka má LNG veľký priestor na využitie najmä v ťažkej nákladnej a autobusovej doprave v mestách, ale tiež je potenciál napríklad v riečnej doprave.
Najnovší prírastok modelovej palety ŠKODA ponúka emocionálny dizajn, kompaktné vonkajšie rozmery, vyššiu svetlú výšku a dobrý výhľad z vozidla
Mestské SUV sa zameriava predovšetkým na lifestylovo orientovaných zákazníkov a zákazníkov vyznávajúcich aktívny životný štýl
Všetky motorizácie budú dostupné už počas autosalónu v Nitre, variant s CNG pribudne už začiatkom budúceho roka
Súťaž ECONOMY RUN 2019.
38. ročník tradičnej súťaže v úspornej jazde, ktorej cieľom je preveriť úspornosť vozidiel značky ŠKODA v praxi.
<Zadajte anotáciu>
Národná dialničná spoločnosť, a.s. zverejnila lokality odpočívadiel kde by mali byť postavené CNG/LNG verejné plniace stanice. Je to pokračovanie projektu FUELCNG
Na treťom ročníku CNG mobility nahliadneme do budúcnosti a prezentujeme VW PASSAT CNG – PHEV
Obyvatelia veľkomiest určite poznajú ten pocit keď okolo vás prejde vozidlo a vy sa rozkašlete alebo si zapchávate nos, máte problém sa poriadne nadýchnuť. Vinníkom sú pevné častice PM a oxidy dusíka NOx
Koľko emisií CO2 vypúšťame do ovzdušia oproti prírode, aký to má vplyv na klimatické zmeny, koľko emisí reálne produkuje elektromobil.
Kto a prečo tak silno tlačí na výrobu elektromobilov ? Čo sú vlastne skleníkové plyny ? Je CO2 hlavnou príčinou klimatických zmien ? Čo ľudskému organizmu škodí najviac z výfukových plynov ? Na tieto a ďalšie otázky sa pokúsime nájsť odpovede.
Pod kapotou bude pracovať trojvalcový motor 1,0 l G-TEC, schopný spaľovať benzín aj zemný plyn.
Vozidlá na CNG musia prejsť sériou crash testov a sú pripravené tak, aby neboli počas požiaru nebezpečnejšie pre svoje okolie ako štandardné auto.
Divergent Microfactories je startup zo San Francisca, ktorý sa postaral o výrobu prvého športového vozidla pomocou 3D tlače. Superšport Blade ponúkne 700 konských síl a jazdí na CNG.
Vláda Slovenskej republiky chce spustiť ďalší program za peniaze zo štátneho rozpočtu. Kto si bude chcieť kúpiť nové auto s alternatívnym pohonom, dostane dotáciu až do 25% jeho ceny. O dotáciu sa môžu uchádzať fyzické aj právnické osoby, obce aj župy.
Španielska automobilka SEAT sa obecne v posledných rokoch špecializuje na plynové pohony, predovšetkým na CNG. Pre celý koncern Volkswagen vedie ich vývoj. Jedným zo zdrojov pre takto upravené pohonné jednotky by mohol vraj byť aj biometán, ktorý sa získava práve z odpadu.
Zástupcovia firmy Santa-Trans s.r.o. si v areálu servisu Scania v Paskově, Česká republika, prevzali 10 nových vozidiel Scania. Päť z nich poháňajú nové šesťvalcové motory na CNG o objeme 13 litrov a výkone 410 koní.
CNG je stlačený zemný plyn, LPG je ropný kvapalný plyn. Výhody CNG oproti LPG vyplývajú z fyzikálnych vlastností okrem iného je možné zemný plyn ekologicky vyrábať = BIOmetán. Prečítajte si bližšie informácie o plusoch a mínusoch jednotlivých palív.
Motor pracuje v tzv. Millerovom cykle. Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor využívajúci výhody cyklu s predĺženou expanziou. Tým pádom je úspornejší a SEAT Leon dokáže prejsť na 17,7 kg CNG až 500km, čo je spotreba 3,54kgCNG/100km, čo je 4,24€/100km (pri cene 1,198€/kgCNG).
Volkswagen predstavil aké motory budú poháňať po roku 2020 vozidlá tejto značky. Budúcnosť je síce hlavne benzínová, viac priestoru ale má dostať stlačený zemný plyn CNG. A to v revolučnom monovalentnom (jednopalivovom) prevedení.