Rozvoj CNG a LNG trhu v Európe za rok 2019

Do roku 2030 má trh s vozidlami poháňanými na zemný plyn rastový potenciál 10-krát vyšší ako v súčasnosti, s možnosťou dosiahnuť flotilu 13 miliónov kusov. Jeden z troch nových mestských autobusov bude poháňaný plynom. Nákladná doprava, ktorá sa spolieha na stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG), dosiahne štvrtinu dnešného trhového podielu a ponúka realistickú alternatívu k tradičnej nafte využívanej na prepravu tovaru na veľké vzdialenosti.

Čitať viac

Post-pandemický optimizmus v doprave pre zemný plyn

„Planéta Zem a jej obyvatelia dostali obrovskú príležitosť, záchranné lano, ktorú je potrebné rešpektovať a využívať. A hoci existuje veľa pozitívnych výsledkov, ktoré pravdepodobne vyplynú z obdobia po COVID, z hľadiska energie, metán ako fosilné, obnoviteľné palivo a vodík vystupujú ako potenciálni hrdinovia pre čistejšiu budúcnosť, “hovorí Lennart Pilskog, predseda NGV Global.

Čitať viac

Spoločná výzva popredných EU asociácií na urýchlenie výstavby plniacich staníc na zemný, obnoviteľný plyn v EU

Brusel 21. januára 2020 - Európske združenie pre bioplyn (EBA), Združenie pre vozidlá na zemný plyn a bioplyn (NGVA Europe) a Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) vyzývajú tvorcov politiky EÚ, aby urýchlili zavádzanie infraštruktúry na dodávku zemného plynu a obnoviteľného plynu / biometánu rovnomerne, v celej Európskej únii.

Čitať viac

10 dôvodov prečo je CNG nový diesel

Nafta bola dlhodobo najúspornejším palivom pre flotily. Tiež sa považovala za najekologickejšie palivo, kým nevyšla na svetlo pravda o emisiách pevných častíc a NOx. Výrobcovia dieselových motorov a automobilov sa snažili očistiť svoje meno a investovali značné prostriedky na to, aby dieselové motory spĺňali prísne emisné normy Euro VI ale potrvá ešte dlho kým sa vráti dôvera v „čierne palivo“.

Čitať viac

Prevratné meranie emisií Celého životného cyklu vozidla

Metodikou merania Celého životného cyklu vozidla „LCA“ má za cieľ kompletnejšie vyhodnotiť emisie spojené nielen s prevádzkou vozidla, ale aj s jeho výrobným procesom a tzv. „koncom životnosti“ (demontáž vozidla a recyklácia materiálu). Inými slovami: LCA je metodika, ktorá poskytuje meranie emisií počas celej životnosti vozidla.

Čitať viac

Nová Škoda OCTAVIA

Škoda už pred oficiálnou premiérou novej Octavie zverejnila celkom podrobné informácie o motoroch, ale aj nových prvkoch interiéru.

Čitať viac

ŠKODA KAMIQ završuje ponuku vozidiel SUV značky ŠKODA

Najnovší prírastok modelovej palety ŠKODA ponúka emocionálny dizajn, kompaktné vonkajšie rozmery, vyššiu svetlú výšku a dobrý výhľad z vozidla Mestské SUV sa zameriava predovšetkým na lifestylovo orientovaných zákazníkov a zákazníkov vyznávajúcich aktívny životný štýl Všetky motorizácie budú dostupné už počas autosalónu v Nitre, variant s CNG pribudne už začiatkom budúceho roka

Čitať viac

SEAT pracuje na novom ekologickom palive, BIOMETÁN

Španielska automobilka SEAT sa obecne v posledných rokoch špecializuje na plynové pohony, predovšetkým na CNG. Pre celý koncern Volkswagen vedie ich vývoj. Jedným zo zdrojov pre takto upravené pohonné jednotky by mohol vraj byť aj biometán, ktorý sa získava práve z odpadu.

Čitať viac

CNG vs LPG, rozdiel medzi CNG a LPG

Stlačený zemný plyn respektíve compressed natural gas, skrátene CNG, je zložený z molekúl CH4. Skvapalnený ropný plyn čiže liquefied petroleum gas, skrátene LPG, je zmes propánu (C3H8), propylénu(C3H6), butánu (C4H10), a butylénu (C4H8 ).

Čitať viac

CNG Motor 1.5 TSI s Millerovým cyklom

Motor pracuje v tzv. Millerovom cykle. Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor využívajúci výhody cyklu s predĺženou expanziou. Tým pádom je úspornejší a SEAT Leon dokáže prejsť na 17,7 kg CNG až 500km, čo je spotreba 3,54kgCNG/100km, čo je 4,24€/100km (pri cene 1,198€/kgCNG).

Čitať viac

Volkswagen vyvíja motor výhradne na CNG

Volkswagen predstavil aké motory budú poháňať po roku 2020 vozidlá tejto značky. Budúcnosť je síce hlavne benzínová, viac priestoru ale má dostať stlačený zemný plyn CNG. A to v revolučnom monovalentnom (jednopalivovom) prevedení.

Čitať viac

Povinná inšpekcia CNG/LNG nádrží

Zákon č. 106/2018 Z.z. priniesol povinnosť majiteľov vozidiel na plyn LNG resp. CNG nechať si vykonať inšpekciu nádrže(-í)  CNG resp. LNG.  Zákon to popisuje v § 133 a 134. Podrobnosti sú potom vo vyhláške č. 140/2018 Z.z. v § 31 až 39.

Čitať viac

História plynových vozidiel

Už začiatkom 30. rokov dvadsiateho storočia boli zaznamenané prvé vozidlá na plynový pohon. Mali drevený alebo kovový rám pripevnený na strechu a uchytený na nárazníky vozidla s obrovským ťažkopádnym balónom slúžiacim ako plynová „nádrž“.

Čitať viac

Copyright © 2018 CNG Slovensko s.r.o. Všetky práva vyhradené. Ochrana osobných údajov. Webdesign vytvoril VIZUAL ®