Európska ekologická dohoda - biometán v doprave je nevyhnutný pre splnenie cieľov EU

V Bruseli 15. júna 2020 - EBA (Európske združenie pre bioplyn) a NGVA Europe (Združenie pre vozidlá na zemný plyn a bioplyn) dnes vydali nový leták, ktorý ilustruje súčasné využívanie biometánu v odvetví dopravy a jeho potenciál v nasledujúcich rokoch.

  • 17% biometánu sa dnes používa ako pohonná hmota vozidiel NGV v 25% európskej siete distribúcie zemného plynu. To vedie k 35% zníženiu emisií v porovnaní s konvenčnými palivami.
  • V roku 2030 bude k dispozícii 40% biometánu na pohon celej flotily NGV, čím sa znížia celkové emisie skleníkových plynov o 55% a poskytne sa až 1 milión pracovných miest.
  • Odhadovaná flotila vozidiel v Európe na zemný plyn do roku 2030 by viedla k ročnej úspore nákladov na palivo vo výške viac ako 4,5 miliardy EUR.
  • Miestna výroba čistých palív (recyklácia odpadu) pomáha mestám dosiahnuť svoj podiel na biohospodárstve čím znížia zaťaženie životného prostredia odpadmi.

V Bruseli 15. júna 2020 - EBA (Európske združrenie pre bioplyn) a NGVA Europe (Združenie pre vozidlá na zemný plyn a bioplyn) dnes vydali nový leták, ktorý ilustruje súčasné využívanie biometánu v odvetví dopravy a jeho potenciál v nasledujúcich rokoch.

NGV (vozidlá na zemný plyn) predstavujú najvyššiu mieru zníženia emisií v porovnaní s inými palivami. Tento potenciál je oveľa vyšší, ak sa kombinuje s obnoviteľným plynom. Priemysel zavádza zvyšujúce sa podiely obnoviteľného plynu na dekarbonizáciu odvetvia dopravy, čo predstavuje jednu tretinu celkových európskych emisií CO2 a je hlavnou príčinou znečistenia ovzdušia v mestských oblastiach.

Tento leták je pokračovaním spolupráce, ktorá vyústila do vydania letáku o g-mobilite v roku 2018.

Údaje zozbierané na účely vypracovania tejto písomnej informácie ukazujú, že európske NGV dnes používajú palivovú zmes obsahujúcu už viac ako 17% biometánu. To vedie k 35% zníženiu na úrovni palív a vozidiel v porovnaní s emisiami z konvenčných palív.

Ďalšie zavádzanie biometánu v nasledujúcich rokoch významne zníži emisie v doprave. Podľa odhadov EBA a NGVA Europe by sa do roku 2030 mohlo do roku 2030 ako obnoviteľné palivo distribuovať 117% paliva z obnoviteľných zdrojov ako bioCNG a bioLNG. To predstavuje 40% celkovej spotreby paliva flotily NGV, ktorá sa odhaduje na viac ako 13 miliónov vozidiel do roku 2030.

Vyšší príjem bioCNG a bioLNG v sektore bude mať za následok celkové zníženie emisií skleníkových plynov o 55%. Vytvorí sa až 1 milión pracovných miest, aby sa v nadchádzajúcich desaťročiach zaručilo rozšírenie biometánu.

Využitie zvyšujúcich sa podielov obnoviteľných palív v doprave sa musí spájať s vývojom nových staníc a vozidiel na CNG a LNG, ktoré sú plne kompatibilné s ich obnoviteľnými ekvivalentmi (bio-CNG a bio-LNG).

V súčasnosti dodáva takmer 25% európskej siete biometán. Táto rýchlo rastúca sieť čerpacích staníc teraz počíta s 3 840 tankovacími stanicami CNG a 280 jednotkami LNG. Na splnenie súčasných odhadov na rok 2030 je však potrebný ešte rýchlejší rozvoj siete, čo by viedlo k 10 000 a 2 000 staniciam.
 


Začiatkom tohto roka EBA a NGVA Europe spolu s Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA) vyhlásili spoločnú výzvu na urýchlenie zavádzania infraštruktúry na dopĺňanie paliva v Európe.

Pri tankovaní vozidiel na CNG alebo LNG majú zákazníci úžitok z obrovských úspor prevádzkových nákladov na palivo, čo vedie k veľmi konkurencieschopným celkovým nákladom na vlastníctvo (TCO). Odhadovaná európska flotila vozidiel na zemný plyn do roku 2030 by v porovnaní s konvenčnými palivami viedla k ročnému zníženiu nákladov na palivo o viac ako 4 miliardy EUR.

Miestna výroba čistých palív pomáha mestám poskytovať ich podiel na prechode na obehové biohospodárstvo. Opätovným použitím biologického odpadu na výrobu obnoviteľnej energie pre miestnu dopravu môžu mestá výrazne znížiť emisie a znečistenie ovzdušia.

Mesto ako Brusel, ktoré má 1,2 milióna obyvateľov, produkuje ročne asi 210 kt biologického odpadu, ktorý sa dá použiť na výrobu 14 kt obnoviteľného plynu. Ak by sa recykláciou biologického odpadu “vyrábal” biometán využívaný ako palivo v doprave aspoň zo 40%, predišlo by sa tak uvoľňovaniu 85 kt CO2 do atmosféry.

„EÚ si stanovila za cieľ znížiť emisie z dopravy do roku 2050 o 60% v porovnaní s úrovňami v roku 1990. Všetky technológie budú musieť zohrávať úlohu pri prechode na uhlíkovú neutralitu, najmä v odvetví dopravy. Propagácia elektrických vozidiel a súvisiacej infraštruktúry je rozhodujúca, ale už vieme, že to nebude stačiť na dosiahnutie tohto cieľa rýchlym a nákladovo efektívnym spôsobom. Ako ukazuje tento dokument, zavádzanie bio-CNG a bio-LNG je už realitou. Tieto palivá majú veľmi nízke emisie z merania “well-to-wheel”, čo vedie k vysokému potenciálu dekarbonizácie a ich výroba stimuluje rozvoj udržateľných a zdravých miest. “ - Susanna Pflüger, generálna tajomníčka EBA

“Táto brožúra ilustruje, že pomocou plynu v doprave môžeme už dnes dosiahnuť cieľ európskeho zeleného obchodu veľmi spoľahlivým a nákladovo efektívnym spôsobom. Infraštruktúra, technológia vozidiel a výroba obnoviteľného plynu sú pripravené na použitie, čo vedie k udržateľnému hospodárskemu rastu v prospech európskych občanov. Európske inštitúcie musia tieto skutočnosti uznať pri stanovovaní právnych predpisov týkajúcich sa Európskej zelenej dohody. “ - Andrea Gerini, generálny tajomník NGVA Europe
 


Zdroj: https://www.ngva.eu/medias/the-european-green-deal-in-the-fast-lane-with-biomethane-in-transport/
Zdroj obrázkov: https://www.ngva.eu/medias/the-european-green-deal-in-the-fast-lane-with-biomethane-in-transport/

Prázdny
Copyright © 2018 CNG Slovensko s.r.o. Všetky práva vyhradené. Ochrana osobných údajov. Webdesign vytvoril VIZUAL ®