
Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor využívajúci výhody cyklu s predĺženou expanziou. Čo to vlastne znamená,
Plniaci ventil je otvorený dlhšie ako pri klasickom štvortaktnom motore, následkom čoho sa kompresný zdvih rozdelí na dve časti. V prvej, počas otvoreného plniaceho ventilu sa časť náplne valca vytláča späť do plniaceho potrubia. Až v duhej časti, po uzavretí ventilu prebieha kompresia náplne. Samozrejme nevyužitie celého objemu valca má za následok zníženie výkonu motora. Zníženie výkonu je však redukované tým, že motor je prepĺňaný turbodúchadlom. Spätné vytláčanie náplne prebieha asi na 20 až 30% zdvihu piesta. Povedané inak, kompresia prebieha len počas 70 až 80% zdvihu. Viac info vo videu:
(vložiť video) https://www.youtube.com/watch?v=ZatPa915s0M
Nový motor 1.5 TGI Evo, ktorý VW Group nasadil do modelov SEAT Leon, je úspornejší a dokáže prejsť na 17,7 kg CNG až 500km, čo je spotreba 3,54kgCNG/100km = 4,24€/100km (pri cene 1,198€/kgCNG) !
( Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=ZatPa915s0M, https://sk.wikipedia.org/wiki/Motor_s_Millerovým_cyklom, http://www.autolexicon.net/sk/articles/tsi-twincharger-stratified-injection/ )}