Škoda ohlásila príchod ďalšieho CNG modelu Scala G-TEC

Pod kapotou bude pracovať trojvalcový motor 1,0 l G-TEC, schopný spaľovať benzín aj zemný plyn.

V nemeckom koncerne prebral rolu inovátora v oblasti pohonu na zemný plyn CNG Seat. Postupne sa však ním predstavené motory dostávajú aj do modelov ostatných koncernových značiek. Za ich nasadzovanie hovoria nižšie emisie, ale hlavne výrazne nižšie náklady na pohonné hmoty. Motory upravené na CNG zvyčajne poskytujú o málo nižší výkon v porovnaní s benzínovými ekvivalentami, vôbec však nie sú slabé. Ich najväčším "zabijakom" na Slovensku je momentálne malý počet tankovacích staníc ( Zahájená výstavba CNG plniacej stanice v Liptovskom Mikuláši ). V blízkej budúcnosti sa to však má zmeniť a nahráva im aj fakt, že dojazd na CNG je výrazne vyšší ako v minulosti. Napríklad v prípade Octavie s motorom 1,5 G-TEC je to 480 km.

Teraz Škoda ohlásila príchod ďalšieho CNG modelu, bude ním Scala G-TEC. Pod kapotou bude pracovať trojvalcový motor 1,0 l G-TEC, schopný spaľovať benzín aj zemný plyn. Malý prepĺňaný trojvalec sa s výkonom 66 kW zaradí na najnižšiu priečku v ponuke. Zaostávať bude za oboma benzínovými verziami motora 1,0 TSI (výkon 70 resp. 85 kW). Z tohto hľadiska pôjde vyslovene o verziu pre pokojnejších jazdcov, ktorí nepotrebujú denne cestovať z jednej strany republiky na druhú. S dojazdom 410 km na plyn však plní úlohu nízkonákladového vozidla.

Scala G-TEC má tri prepojené nádrže s kapacitou 13,8 kg CNG. Po ich vyčerpaní sa môže spoľahnúť na malú 9-litrovú benzínovú nádrž. Podľa papierových údajov jej benzín vystačí na 220 km. V kombinácii s benzínovou nádržou na deväť litrov dosahuje celkový dojazd približne 630 km. S predajom Scaly G-TEC chce Škoda začať v poslednom štvrťroku 2019, cenu zatiaľ nezverejnila.

„Zemný plyn hrá dôležitú rolu v mixe motorov vozidiel Škoda, pretože nám pomáha znižovať emisie CO2. Naše motory na zemný plyn sú vďaka nízkym emisiám stále obľúbenejšie. Majiteľ vozidla Škoda Scala G-TEC bude navyše v mnohých krajinách profitovať z nízkych nákladov na palivo,“ uviedol Christian Strube, člen predstavenstva Škoda Auto.

Model Scala G-TEC je navrhnutý na prevádzku s CNG a spĺňa emisnú normu EU6d-TEMP. V porovnaní s benzínovou prevádzkou klesajú emisie CO2 o približne 25 %, výrazne menej vzniká aj oxidu dusíku (NOx) a netvoria sa žiadne pevné častice. V prípade, že sa minú zásoby CNG, Scala automaticky prepne na benzínový režim.

Scala G-TEC tak zostáva mobilná aj v regiónoch bez čerpacích staníc na zemný plyn. Asistent pre jazdu v jazdných pruhoch – Front Assist a LED svetlá v sériovej výbave Scala 1,0 G-TEC sú k dispozícii v dvoch úrovniach výbavy Ambition a Style, pričom auto je vybavené kotúčovými brzdami vpredu a vzadu. Rovnako ako všetky modely Scala, tak aj varianta G-TEC ponúka sériovo Asistent udržovania jazdného pruhu.

Okrem toho je k dispozícii Front Assist s funkciou núdzového brzdenia, LED svetlomety a zadné skupinové svetlomety, pre stupeň Style v Bi-LED prevedení. Vďaka chytrému usporiadaniu nádrží na CNG v podlahe disponuje Scala G-TEC batožinovým priestorom s objemom 339 l, čo je najvyššia hodnota v porovnaní s vozidlami na zemný plyn v tomto segmente. V porovnaní s benzínom a naftou obsahuje stlačený zemný plyn (CNG) viac energie.

Pokiaľ sa namiesto CNG použije syntetický plyn alebo bioplyn z odpadových vôd alebo hospodárskej produkcie, ekologická bilancia sa ďalej výrazne zlepšuje. Zemný plyn podľa Škoda Auto tvorí most medzi konvenčnými fosílnymi palivami a elektromobilitou. Navyše, je okamžite dostupný.

Prázdny
Copyright © 2018 CNG Slovensko s.r.o. Všetky práva vyhradené. Ochrana osobných údajov. Webdesign vytvoril VIZUAL ®