Škoda Kamiq G-Tec naživo

Tiež sa Vám zdá, že autá stoja stále viac, chceli by ste si nové zaobstarať, ale tradičné “Škodovky” sú drahšie ako konkurencia? Kúpte si Scal-u či Kamiq G-Tec.

Po dlho avizovanej novinke sme teraz mohli sami na vlastnej koži vyskúšať v krátkom teste Kamiq G-Tec. Vďaka ústretovosti spoločnosti Araver (predajca značiek koncernu VW) sme mali možnosť vyskúšať na krátkej 14 km trati Kamiq s pohonom na CNG. Nezastierame, že pred samotným testom sme mali isté pochybnosti. Predsa len je Scala na zemný plyn v ponuke motorizácií najslabší a pôžitok z jazdy tak môže byť o poznanie horšií. Všetko je inak, boli sme veľmi príjemne prekvapení. Motor je pružný a ochotný k vytáčaniu, ťah je vďaka turbu cítiť už od nejakých 1500 otáčok. Šesťstupňová prevodovka dovoľuje zvoliť ideálny režim pre motor pri zachovaní ekonomickej jazdy, motor točí pri 90 km rýchlosti príjemných 2200 otáčok.

SUV sú teraz v kurze, umožňujú vďaka vyššiemu posedu ľahšie nastupovanie a väčší prehľad na ceste. Nie vždy sú však priestorovo väčšie vnútri. U Kamiqu však táto úmera neplatí. Priestor pre cestujúcich je jednoducho obrovský. Pri nastavení sedadla vodiča s výškou 186 cm  zostáva za ním sediacemu spolucestujúcemu rovnakej výšky pred kolenami neuveriteľných 20 cm. To je výrazne viac, než o triedu vyššie postavenej staršej generácii VW Golfu či Octavie.
 

 

Nebudeme hodnotiť auto ako také, od toho sú povolanejší médiá vrátane dlhodobejších testov. Nás zaujímajú odlišnosti plynovej verzie. Voz má 9 l nádrž na benzín a 13,8 kg nádrž na CNG, kedy ste schopní dôjsť cez 400 km úsporne na plyn. V prípade núdze máte na 150 km ešte benzínovou zálohu. Na prístrojovke budete mať prehľadné ukazovatele oboch nádrží, prevádzku na plyn spoznáte v podstate iba podľa svietiace zelenej kontrolky CNG. Plynové nádrže mierne ubrali na batožinovom priestore, ten je však teraz po sklopení zadných sedačiek takmer zarovno. Plnenie je ako sme už zvyknutí pod viečkom pre obe palivá.

To boli naše pocity a teraz čísla. Pre tých, ktorí váhajú medzi jednotlivými motorizáciami sme pripravili malé porovnanie na dvoch modelových príkladoch.

  • Príklad A - auto pre podnikanie, jazdím 50.000 km / rok, min. 5 rokov užívania, platca DPH. Úspora s CNG verziou 120.000 CZK -130.000 CZK (4 400€ - 4 800€) za dobu užívania v porovnaní s benzínom či naftou.
     
  • Príklad B - auto pre rodinu, jazdím 25.000 km / rok, min. 10 rokov užívania. Úspora s CNG verziou 120.000 CZK -130.000 CZK ( 4 400€ - 4 800€) za dobu užívania. Úspora s CNG verziou cez 190.000 CZK ( 7 037€) za dobu užívania v porovnaní s benzínom či naftou.

 

V prepočte na Euro a v braní do úvahy Slovenské podmienky môže byť výsledok mierne odlišný, každopádne aj napriek o 0,10€/kg CNG nižšej cene v Českej republike a nižšej cene dialničnej známky je úspora prevádzkových nákladov CNG Kmiqu nespochybniteľná. 

Celkom ročné prevádzkové náklady spolu s nákupnou cenou vozidla (Kurz 27 CZK = 1 €): 

CNG: 33 143€
Benzín: 40 208€ ( Rozdiel -  7 064€)
Diesel: 40 323€ ( Rozdiel - 7 179€)

Škodovka pripravila bezkonkurenčný model a riešiť, či je tá či iná značka v nákupe o 50 000 CZK (1800€) lacnejšia je bezpredmetné. To, čo je dôležité, sú celkové náklady na prevádzku auta. A tu Kamiq G-Tec nemá konkurenciuŠetríte financie, životné prostredie a navyše je to auto proste pohodlné a zábavné.

Aktuálne Dostupná Škoda Kamiq G-Tec na Slovensku v akciovej cene TU.

Zdroj článku: https://www.cngplus.cz/kamiq-g-tec-nazivo.html

Prázdny
Prázdny
Copyright © 2018 CNG Slovensko s.r.o. Všetky práva vyhradené. Ochrana osobných údajov. Webdesign vytvoril VIZUAL ®